T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARAMAN / MERKEZ - CAHİT ZARİFOĞLU İMAM HATİP ORTAOKULU

Hedef LGS Koordinatörler Toplantısı

Hedef LGS Koordinatörler Toplantısı Yapıldı.

 

 

KARAMAN İLİ HEDEF LGS VE YKS PROJE KOORDİNATÖRLERİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI TOPLANTI TUTANAĞI 25.01.2024

 1-      15 Temmuz Şehit Muhammed Yalçın Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi ilk olarak sunumunda dönem boyunca yaptıkları çalışmaları içeren bir sunum yapmıştır. Rehber öğretmen Yurdagül YANAR yapılan örnek uygulamaları paylaştı. Uygulamalar arasında yapılan deneme sayıları, sonuçların paylaşılması ve velilere duyurulması konusunda tek tek bilgilendirme yaptıklarını, her öğrenci için gerekli bireysel eğitim desteği ve bireysel eğitim planı hazırlayarak yol haritası belirlediklerini ifade etti. Öğrenci grupları oluşturularak çalışmalar yapılmaktadır. 11 ve 12. sınıf öğrencilerine sürece yayılarak tercih danışmanlığı ve bölüm tanıtımları yapılmaktadır. Öğrenciler adına motivasyon oluşturmak için Ankara ve Konya’daki üniversiteleri ziyaret ederek ve üniversitelerin bölüm hocalarının refakatinde ve rehberliğinde ziyaretler yapılmaktadır. Öğrencileri evlerinde ziyaret ederek her öğrenci için ders çalışma planı yapılmaktadır. LGS öğrencilerine 7. Sınıftan itibaren sınıf havasına girebilmeleri için etüt, bireysel çalışma, destek eğitimi ve dyk kursları verilmektedir. Ara tatilde denemeleri, dyk denemeleri,  i-okul kullanımı ve veli bilgilendirme çalışmaları yapılmaktadır. Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerle öğrencilerin sınav sürecinde dinlenme ve kendilerine de vakit ayırabilecekleri sosyal çalışmalar yapmaktadırlar. Piknikler, şiir dinletileri ve okul içi sosyal sorumluluk proje çalışmaları yapmaktadırlar. Okul rehber öğretmeni YKS ve LGS hazırlanma sürecinin uzun ve yorucu olduğunu ancak öğrencilerin kişisel ve sosyal ihtiyaçlarının da giderilmesi gerektiğini ifade etmiştir. 

 2-      Şehit Polis Hakan Yılmaz İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerine düzenli denemeler yapmakta ve deneme sonuçları özel olarak hazırlanmış excel programları ile analiz edilmektedir. Öğrenci velilerine geri bildirimler sağlanmaktadır. Özellikle kullanılan analiz programları diğer okullar için örnek teşkil etmektedir. Deneme sonuçlarının liste olarak paylaşılması yerine bireysel olarak veli ve öğrenci ile paylaşılması uygun görülmüştür. Puan yerine öğrencilerin net sayılarını görmeleri önerilmektedir. Bu okulumuzun uyguladığı analiz programlarının ilimizdeki diğer ihl ve iho okulları ile paylaşılması ve kullanılması kararlaştırılmıştır.

 3-      Cahit Zarifoğlu İmam Hatip Ortaokulu Okul Müdürü Ramazan TAŞ; bir dönemde yapılan deneme sayısını 10 olarak ifade etmekte ve bu sayının artması gerektiğini 20-25 deneme sayısına çıkarılmasını söylemiştir. Ev ziyaretleri yapılarak, başarıya katkı sunduğunu söyledi. DYK katılımı düşük olması kursların kapatılmasına neden olmaktadır. Öğrencilerin DYK kurslarına katılımlarını sağlamak için velilerle iş birliği yapılarak, kursların veriminin artması hedeflenmektedir.

 4-      Necati Yeniel Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Okul Müdürü Selami GÜN; 9 ve 10. Sınıfta alan tercihi yapılabilmesi adına öğrencilerine rehberlik servisi tarafından yetenek ve tutum testleri uygulayarak, öğrencilerin doğru alanı tercih etmelerini sağlamaktadır. DYK ile öğrenci başarılarında istenen düzeyde bir artış olmadığını ayrıca denemelerin de cumartesi günleri yapılarak her hafta düzenlendiğini böylelikle hafta içi okul ders saatlerinde kayıp yaşanmadığını ifade etmiştir. Öğrencilerini evlerinde ziyaret ederek onların çalışma güdülerini artırmak istediklerini ifade etmişlerdir. Veli ziyaretleri düzenli olarak yapılmaktadır. Okul Müdürü; Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi ile görüşerek öğrencilerini üniversitede yer alan İslami İlimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Eğitim Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültelerine ziyarete götürerek bölüm hocaları tarafından bilgi aldıklarını ve öğrencilerin üniversite ziyaretinden memnun kaldıklarını ifade etti.

 5-      Prof. Dr. Ömer Dinçer Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdür Yardımcısı Cihat KARALİ; öğrencilerle motivasyon gezileri yaptıklarını onları şehir dışındaki üniversitelere götürerek üniversitelerden bölümleri hakkında doğrudan bilgi aldıklarını ve bu etkinliklerin öğrencileri güdülediğini ifade etmiştir.

 6-      Karaman Anadolu İmam Hatip Lisesi Matematik Öğretmeni Ebru ÜNÜVAR; öğrencilerinin 9 ve 10. Sınıfta üniversite planları yapmaları için bu dönemlerde denemeler yaparak ve onlara rehberlik ederek 11 ve 12. Sınıfa hazırlık yaptıklarını ifade etmiştir. Bu denemelerin öğrenciler arasında birbirlerini motive edici bir yönü olduğunu da söyleyen Ebru Hanım; okullarında üniversite planı yapan öğrenci sayısının artmasını istediklerini belirtti.

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.02.2024 - Güncelleme: 27.02.2024 14:11 - Görüntülenme: 122
  Beğen | 0  kişi beğendi